SELAYANG, 1 MEI : Ibu bapa yang belum mendaftar anak mereka untuk program Tabung Warisan Anak Selangor (Tawas) masih boleh berbuat demikian sehingga akhir tahun ini.

Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin Selangor, Dr Xavier Jayakumar berkata Kerajaan Selangor telah melanjutkan tempoh pendafataran kerana permintaan yang tinggi untuk program itu.

Menurutnya, Kerajaan Negeri sesungguhnya mahu seluruh rakyat Selangor terlibat dalam program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) yang diperkenalkan sejak empat tahun lalu.

“Bagi ibu bapa yang terlepas mendaftar anak mereka yang lahir pada Mac 2008 dan selepas masih boleh mendaftar dalam Tawas hingga akhir tahun ini.

“Mereka boleh mendaftar dalam program ini tetapi tempohnya lebih singkat. Kalau bonus dia akan terima kurang.

“Kalau lahir 2008 dan daftar sekarang maka kita akan tolak empat tahun. Tempoh 17 tahun itu akan jadi 13 tahun sahaja,” katanya dalam sidang media selepas lawatan kerja di Hospital Selayang di sini semalam.

Turut hadir, Ahli Parlimen Selayang, William Leong Jee Keen.

Mengulas lanjut, beliau berkata, Tawas kini mencatatkan pendaftaran melebihi 70,000 peserta dan ia terus meningkatkan setiap bulan.

Bagi memberi lebih manfaaat kepada peserta Tawas, Kerajaan Negeri juga memperkenalkan program Jom Shopping Tawas bermula bulan lalu sama sepertimana Jom Shopping bagi warga emas.


Sumber: Selangorku

0 comments:

top