BATANG LUPAR, 15 JAN : Rakyat Sarawak sekarang dilihat sudah bersedia menolak Umno-BN sebagaimana rakyat dahulu menolak penjajahan British suatu ketika dahulu bagi mencapai kemerdekaan.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, perkara itu bukan sangsi lagi berikutan sokongan yang diberikan rakyat Sarawak terhadap Pakatan Rakyat(PR) semakin meningkat pada masa kini.
Beliau berkata, sambutan yang menggalakkan terhadap PR membuktikan rakyat Sarawak bersedia melakukan perubahan.

“Sambutan yang baik diterima PR membuktikan rakyat bersedia mahukan perubahan. Dahulunya rakyat tolak penjajahan British, sekarang rakyat tolak penjajahan Umno-BN yang sudah mentadbir lebih 50 tahun,” katanya selepas menghadiri program ceramah dan mesra rakyat di Kampung Maludam, di sini.



PR yakin mampu mengambil alih tampuk pemerintahan di negeri Sarawak dari pimpinan Umno-BN dengan memenangi lebih banyak kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Program itu adalah bersempena lawatan kerja Menteri Besar Selangor ke beberapa daerah di Sarawak bagi mendekatkan diri kepada pengundi sebelum menjelangnya PRU-13 nanti.

Lawatan itu turut disertai Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar.

Sebagai rekod dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak 2011 yang lalu PR memenangi 15 kerusi DUN. Kesemua kerusi di dimenangi DAP sebanyak 12 kerusi manakala PKR 3 kerusi.


0 comments:

top