Program Kemasyarakatan Dr Xavier di DUN Dengkil

Dengkil, 21 Jun 2009 - YB EXCO Selangor, Dr Xavier Jayakumar telah menghadiri Program 'Kerajaan Prihatin Bersama Rakyat' anjuran Persatuan Penduduk Taman Dengkil Jaya, Selangor yang diadakan di pusat penjaja di taman tersebut.

Dalam majlis tersebut, belia turut menyampaikan 3 buah kerusi roda dan hamper barangan makanan kepada lebih 100 orang miskin dari kawasan setempat.

Beliau turut menerima aduan dari masyarakat tempatan bagi memperbaiki padang bolasepak yang memerlukan kerja-kerja pemulihan. Penduduk juga memohon untuk mendapat pemasangan bumbung untuk dibina di pusat penjaja tersebut bagi dijadikan tempat aktiviti kemasyarakatan dijalankan di situ. Penduduk juga memohon agar dibina sebuah gelanggang futsal untuk aktiviti anak-anak muda di kawasan tersebut.

Selain dari itu, masyarakat di taman tersebut mengadu tentang permasalahan kutipan sampah dan pembersihan longkang-longkang di taman tersebut.

Dr Xavier dalam ucapannnya menegaskan bahawa kerajaan negeri akan meminta pihak Majlis Perbandaran Sepang (MPS) untuk membantu menyelesaikan permasalahan yang dihadapi oleh masyarakat setempat dalam masa terdekat.

Beliau juga berharap pejabat DUN Dengkil mengedarkan akhbar-akhbar SelangorKini yang diberikan percuma kepada masyarakat setempat bagi membolehkan mereka mendapat maklumat tentang aktiviti-aktiviti kerajaan negeri.

Beliau telah disertai 3 orang Ahli Majlis MPS, pegawai-pegawai dari MPS, ketua-ketua kampung serta pemimpin-pemimpin Keadilan Dun Dengkil.


Dilaporkan oleh,
ABDUL RAZAK BIN ISMAIL
P.A kepada Dr Xavier Jayakumar
EXCO Negeri Selangor

0 comments:

top