Kerajaan Perpaduan Masalah Dalaman PAS

Merbau Berdarah - Kerajaan perpaduan bukan agenda Pakatan Rakyat (PR) sebaliknya agenda sebenar adalah membentuk kerajaan baru melalui kerjasama tiga parti Pas, DAP dan Parti Keadilan Pakyat (PKR).

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata, agenda kerajaan perpaduan adalah masalah dalaman Pas dan perlu diselesaikan segera.

"Pendirian saya melalui PKR, kita langsung tidak pernah bincang mengenai kerajaan perpaduan. Apa yang berlaku sekarang adalah isu dalaman."

"Mereka perlu selesaikan masalah ini sendiri sebelum ia menjadi masalah yang lebih besar dalam kalangan masyarakat dan khususnya dalam kalangan ahli Pas."

"Agenda kerajaan perpaduan sama sekali tidak menggugat PR dan sebaliknya kita melihat ia sebagai masalah dalaman Pas," katanya.

Beliau berkata demikian mengulas desakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa melepaskan jawatan ketika lawatan kerja ke daerah Sabak Bernam, di sini, semalam.

Sumber Berita: Sinar Harian, 19 Jun 2009, S20

0 comments:

top