Program Jom Shopping Diteruskan Ketika Pilihan Raya

PUNCAK ALAM 23 FEB : Program Jom Shopping akan terus berjalan tanpa halangan walaupun berlakunya pembubaran Dewan Negeri Selangor (DNS) dan Parlimen.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, ia diteruskan kerana dana untuk program tersebut sudah diperuntukkan.

“Sebab ia program Merakyatkan Ekonomi Selangor(MES) walaupun hari pilihan raya pun boleh ada jika tidak ada wakil rakyat tetapi boleh dihadiri oleh pegawai kerajaan,” kata Abdul Khalid.

Beliau berkata demikian selepas Program Jom Shopping Warga Emas untuk siri ke-19 bagi DUN Ijok yang diadakan di Pasaraya Econsave Alam Jaya di sini.

Seramai 135 orang warga emas terlibat dalam program itu yang berobjektifkan untuk memupuk semangat kemesraan antara rakyat dan pemimpin.

“Dengan cara ini kita dapat mengenali mereka dan dapat merasai kemajuan kewangan Negeri Selangor.

“Dan saya nampak penerimaan warga emas untuk program ini sangat baik,” katanya.

Sementara itu, Pegawai di DUN Ijok, Abdul Rahman Moharam berkata, kira-kira lebih 2,000 warga emas di DUN Ijok sudah menyertai program Jom Shopping sejak ia dilancarkan.

“Sekurang-kurangnya ada tiga siri lagi DUN Shopping,” katanya.

Ujarnya, Program Jom Shopping yang melibatkan kira-kira 300 ibu tunggal di DUN Ijok akan dilaksanakan dalam masa terdekat.

Sumber: Selangorku

0 comments:

top