SHAH ALAM, 2 Dis – Majlis sambutan Deepavali bukan sekadar meraikan perayaan kaum semata-mata, sebaliknya landasan bagi merapatkan hubungan dengan mewujudkan kemesraan di kalangan kakitangan SUK yang pelbagai kaum.

“Saya rasa sambutan sebegini amat penting untuk kita jalinkan rasa kemesraan sesama kaum, bagi tujuan perpaduan, selain sama-sama membangunkan negeri Selangor, di samping dapat menikmati segala kebaikan daripada pembangunan tersebut,” kata Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, pada majlis makan tengah hari sempena sambutan Deepavali, di ruang legar Bangunan SUK, Shah Alam, tengah hari ini.

Tambahnya lagi, sambutan ini adalah julung-julung kalinya dianjurkan untuk kakitangan SUK dan ini jelas membezakan antara pentadbiran kerajaan terdahulu dengan yang ada sekarang, khususnya di negeri Selangor.

“Julung-julung kalinya pernah diraikan perayaan Deepavali di Pejabat SUK dan ini adalah satu daripada perbezaan, khususnya di Selangor dengan negara lain di dunia kerana di Malaysia kita mampu menyambut lebih lima perayaan bersama,” katanya lagi.

Khalid beramah mesra dengan para tetamu sambil di temani Dr Xavier

Turut hadir pada majlis tersebut, Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Xavier Jayakumar, Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu, Exco Pelancongan,Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Elizabeth Wong dan Setiausaha Politik Kerajaan Negeri, Faekah Husin.

Selain itu, Ahli Majlis dan Ketua Komuniti masyarakat India turut sama hadir memeriahkan majlis tersebut.

0 comments:

top