Pasar Baru Untuk Penduduk Seri Muda

Demi kemudahan penduduk sekitar Sri Muda, Kerajaan Selangor akan menggantikan pasar Sri Muda yang uzur  kepada premis baru yang infrastukturnya lebih lengkap.

Mengikut Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar, tender bagi membina pasar baru itu akan dikeluarkan Majlis Perbandaran Shah Alam atau MBSA, Januari tahun depan.

Xavier berkata demikian ketika membuat lawatan ke tapak pasar Sri Muda, Shah Alam, bertujuan melihat gambaran sebenar masalah di pasar berkenaan.

Hadir sama ketika lawatan ke Pasar Seri Muda Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Muda, Shuhaimi Shafie.

Xavier berkata lawatan untuk lihat pasar lama tersebut rentetan dari aduan tentangnya. Walaupun ia bukan perkara baru tetapi telah 20 tahun tetapi kedudukan pasar tersebut yang sememangnya uzur dan tidak memuaskan tetapi memandangkan ianya keperluan  rakyat, makan pembinaan satu pasar baru dan moden serta bersih telah dipersetujui.

Xavier bimbang keuzuran pasar itu akan membawa kepada masalah kebersihan dan mengundang wabak penyakit berjangkit.

Masalahnya bukan sahaja sebab pentadbiran tidak dijaga tetapi saya ingat orang-orang yang datang dan buat meniaga disini pun perlu amik perhatian masalah ini kalau kita nak atasi kena semua pihak beri kerjasama untuk atasi masalah ini.

“Adun Sri Muda telah bekerja keras untuk dapatkan tanda-tanda tempat ini akan dimajukan dan bangunan baru akan dibangunkan di atas tanah kerajaan telah diputuskan sebagai pasar baru” kata beliau lagi.

Mengikut Xavier, tender  pembinaan pasar itu akan dibuka MBSA  seawal  Januari tahun depan.


Sumber: TVSelangor

0 comments:

top