Candlelight Vigil PSM6 di Stadium Malawati

Shah Alam, 24 Julai 2011 - Hadirin yang terdiri daripada para penyokong, ahli PSM, ahli keluarga enam aktivis PSM yang ditahan serta para pemimpin Pakatan Rakyat berkumpul pada candlelight vigil yang diadakan pada malam ini di Stadium Malawati.

Perhimpunan aman mendesak pembebasan keenam-enam aktivis Parti Sosialis Malaysia tersebut yang ditahan sejak 2 Julai yang lepas dianjurkan oleh Suaram pada malam ini yang juga Majlis Pelancaran Logo Selangorku.

Hadir memberi ucapan pada malam tersebut adalah para pemimpin Pakatan Rakyat, antaranya YB Dr Xavier Jayakumar, YB Haniza Talha, YB Ronnie Liu, YB Gwo-Burne Loh, dan Bendahari PSM, Encik A Sivarajan.

Turut memberi ucapan adalah bapa kepada aktivis yang ditahan, Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jeyajumar Devaraj iaitu Dr T Devaraj.

Juga hadir memberi sokongan adalah Senator Syed Hussin Ali, Dato' Seri wan Azizah dan YB Hassan Ali.

Orang ramai yang terdiri daripada pelbagai latar belakang serta dari segenap masyarakat yang hadir ke stadium telah diberi pamplet PSM 6.

Pada ucapan pembukaan Majlis Pelancaran Logo Selangorku, YB Dr Xavier Jayakumar telah meminta orang ramai supaya mendoakan keselamatan keenam-enam tahanan dibawah Ordinan Darurat tersebut. 












0 comments:

top