Khamis, 8 November 2012, Shah Alam - Kerajaan Selangor telah mengaaih-agih kira-kira 39,000 set hamper barangan makanan untuk diagih-agihkan kepada 56 Dun sempena sambutan deepavali yang akan datang tidak lama lagi.

Purata setiap dun akan menerima dalam 500- 700 set hamper bergantung kepada peratusan populasi masyarakat India yang berpendapatan rendah dan miskin di kawasan dun masing-masing.

Pejabat-pejabat Dun dan Pusat Khidmat rakyat kemudiannya akan mengagih-agihkannya pula kepada masyarakat India setempat.

Stok simpanan barangan tersebut adalah terletak di stor JKR seksyen 17, Shah Alam dimana operasi pengagihan dibuat dari sini.

Kerja-kerja pengagihan dilakukan oleh pegawai-pegawai  dan kakitangan Seksyen Sektoral dan Unit Makro dan Penswastaan , Unit Perancang Ekonomi Negeri (Upen) Selangor  

EXCO Kerajaan Negeri Selangor yang juga pengerusi jawatankuasa tetap Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, YB Dr. Xavier Jayakumar telah meluangkan masa melihat operasi pengagihan.

Antara kandungan barangan tersebut ialah beras 5 kg, minyak masak 2kg, meehun, tepung muruku, pake-paket kari ayam, kambing serta kari kurma.

Kerajaan Negeri berharap masyarakat India yang berpendapatan rendah dapat memanafaatkan barangan makanan tersebut dalam sambutan Deepavali nanti.





0 comments:

top