Hari Kesihatan Ldg Nigel Gardner



HULU SELANGOR 23 Nov 2008
Sekitar Hari Kesihatan Pekerja Ladang Nigel Gardner Hulu Selangor. Dr. Xavier Jayakumar EXCO Negeri Selangor telah turut serta melancarkan program Hari Kesihatan di ladang tersebut.

Dalam ucapannya beliau menegaskan bahawa kerajaan negeri komited untuk menaikan taraf hidup pekerja ladang dan keluarga mereka. Kerajaan juga telah memperuntukkan RM4 Juta untuk membina asrama bagi menempatkan anak-anak pekerja ladang agar mereka mendapat pendidikan yang baik agar mereka mendapatkan pekerja yang baik dalam membantu sosio ekonomi keluarga mereka.

Selepas itu Dr. Xavier juga telah menyampaikan sedikit sumbangan kepada pekerja-pekerja ladang. Beliau juga mengadakan perjumpaan dengan pekerja ladang bagi mendapat input permasalahan mereka.

Posted by Picasa

1 comments:

Muruga123 said...

Dear Sir, Could you please find out what happen to the South Indian Labour Fund which was created under 1958 Act. We are the beneficiries of the fund. We understand that this fund was disolved in 1999.If disolved, where the fund been used. We intend to sue the UMNO Government.
Voice From. LONDON.

http://www.indianmalaysian.com/sound/modules.php?name=News&file=article&sid=25

top