Batang Berjuntai, 14 Mac 2010 - Lebih 500 menyertai kem kesihatan yang telah diadakan di Batang Berjuntai. Kem Kesihatan yang diadakan dari pukul 9 pagi hingga 3 petang itu adalah dianjurkan bersama Kerajaan Negeri Selangor dengan kerjasama Manipal Alumni Association Malaysia (MAAM).

Didaftarkan sejak tahun 1986, Manipal Alumni Association Malaysia merupakan organisasi bukan kerajaan yang bergiat aktif dalam mengadakan program bantuan sosial. Organisasi ini mempunyai kepakaran dalam pembedahan, pergigian, perubatan, obstetric & gynaecology, ophtalmology, radiologi, ENT, orthopaedic dan paediatric.


Pada hari tersebut, lebih 40 orang doktor dan 30 kakitangan sokongan telah mengambil bahagian dalam memberi rawatan kepada orang ramai. Pemberian hamper beras sepuluh kilogram setiap satu telah diberikan kepada 500 penerima dari kawasan sekitar termasuk dari ladang dan estet. Bagi memudahkan penerima, perkhidmatan bas telah disediakan bagi membawa mereka keluar dan masuk ladang-ladang tempat tinggal mereka.

0 comments:

top