Selangor Raikan 800 Pelajar Cemerlang UPSR




Seramai 800 pelajar cemerlang Ujian Pencapaian Sekolah Rendah(UPSR) pelbagai kaum seluruh negeri menerima sumbangan berjumlah 120 ribu ringgit daripada kerajaan negeri sempena sesi persekolahan yang akan bermula tidak lama lagi.

Sumbangan berupa wang tunai 50 ringgit, beg sekolah, set geometri dan kalkulator disampaikan Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar kepada kumpulan pelajar cemerlang yang berasal dari keluarga berpendapatan RM1,500 sebulan ke bawah ini.



“Saya berharap bantuan ini akan dapat menggalakkan pelajar untuk kembali ke sekolah selain membantu meringankan beban keluarga yang berpendapatan rendah."

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan berkenaan di Dewan Raja Muda Musa,Kompleks Belia Seksyen 7, di sini pagi tadi.

Beliau juga berharap sumbangan ini dapat meningkatkan semangat anak-anak yang dapat 7A dan juga pada masa yang sama untuk ibu bapa agar memberi galakan kepada anak-anak untuk terus belajar.

Program ini membabitkan 265 pelajar sekolah kebangsaan, 270 pelajar sekolah tamil dan 265 pelajar sekolah Cina yang menerima bantuan berjumlah RM150 seorang.

Hadir sama ialah Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu.






0 comments:

top