Petaling Jaya, 20 Februari 2013 - Setiausaha Politik Kepada YB Dr. Xavier Jayakumar, Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan Negeri Selangor, Abdul Razak Bin Ismail telah meluangkan melawat 4 orang pelajar sekolah Tamil Effingham yang terlibat dalam satu kemalangan jalanraya semalam.

Abdul Razak mewakili  YB Dr. Xavier yang menghadiri mesyuarat EXCO pada hari ini.
 
Beliau disertai oleh pegawai-pegawai dari Unit Perancang Negeri Selangor (Upen) dan Encik Jestin Raj Setiausaha Kanan  EXCO .

Sumbangan hamper  telah diberikan kepada ibubapa pelajar-pelajar tersebut

Turut serta ialah Encik S. Gana, Presiden Lembaga Pengelola Sekolah Jenis Keb Tamil Effingham, Bandar Utama, Petaling Jaya.  

Dalam kejadian yang berlaku 6.30 pagi semalam, van yang dinaiki oleh 10 orang pelajar tersebut telah terbalik dalam satu kemalangan dengan sebuah kereta kira-kira 500 meter dari sekolah tersebut.
8 pelajar terlibat telah dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti  manakala 2 lagi di bawa ke Hospital Sungai Buloh oleh ibubapa masing-masing

4 pelajar mengalami kecederaan agak serius dan sedang menjalani pembedahan kecil di Pusat Perubatan tersebut.

Kata Razak,  Pejabat YB Exco sedang berusaha mendapatkan kelulusan untuk menampung sepenuhnya kos pembedahan dan rawatan susulan fisioterapi untuk 2 pelajar tersebut yang mengalami kecederaan serius tersebut.





0 comments:

top