Pada 7 November yang lalu, PEKAWANIS di DUN Seri Andalas yang diterajui Puan Sheila Devaraj, isteri kepada YB Dr Xavier Jayakumar, ADUN Seri Andalas dan Encik Nallasamy telah menganjurkan satu program bersempena Deepavali ini.

PEKAWANIS adalah persatuan bagi isteri-isteri ADUN dan ahli Parlimen serta ADUN dan Ahli Parlimen wanita yang berminat menyertainya. 

Matlamat utama PEKAWANIS adalah kebajikan dan perstuan ini juga menguruskan rumah kebajikan di Shah Alam untuk perempuan-perempuan muda yang menghadapi masalah. PEKAWANIS juga menguruskan pusat dialisis di Klang.

Untuk setiap kali perayaan, sebanyak RM3,000 diagihkan kepada wanita / keluarga miskin di kawasan mereka.
Gambar-gambar dibawah ini telah diambil di Taman Maznah, dalam program ini sepuluh orang wanita telah diberi angpow yang berjumlah RM50 setiap satu dan juga goody bag.
 


Dibawah program ini juga, Puan Sheila Devaraj telah menyampaikan angpow kepada 60 orang wanita bersempena perayaan Deepavali ini.

Para sukarelawan telah diminta untuk mengenalpasti wanita-wanita yang layak. Lawatan dari rumah ke rumah telah dibuat, namun disebabkan cuaca yang tidak menentu hanya sepuluh wanita telah berjaya ditemui. Program bersambung pada 8 November 2012.

0 comments:

top