Sg. Kandis, 17 April 2011 – Seramai tujuh puluh orang wanita telah menghadiri program yang diadakan untuk wanita DUN Seri Andalas.

Program yang diadakan di dewan MBSA Sg. Kandis itu bermula sejak pukul 8.30 pagi.

Penerangan tentang pinjaman kecil telah dibuat oleh MIMBAR.

Para wanita kemudiannya diberitahu tentang Skim TAWAS dan MUES oleh Puan Mary, yang merupakan salah seorang petugas DUN Seri Andalas.

Encik PS Rajoo yang merupakan Ahli Majlis MPK memaklumkan bahawa pemeriksaan mata secara percuma akan diadakan di pejabatnya pada 23 dan 24 April. 


Selepas sarapan pagi, para wanita didedahkan dengan Program Membuat Coklat. Pertama sekali mereka didedahkan cara-cara membuat coklat secara teori melalui persembahan slide yang disediakan.

Setelah penerangan melalui teori dibuat, para wanita kemudiannya melakukan praktikal. Mereka dibahagikan kepada beberapa kumpulan yang terdiri daripada sepuluh orang setiap kumpulan.

Para wanita yang hadir sangat teruja dengan pendedahan membuat coklat, mereka mempelajari pelbagai resipi dan rekacorak coklat yang cantik.

Sesi program untuk wanita di DUN Seri Andalas pada hari ini kemudiannya berakhir pada 1.30 petang dan para peserta diberikan ‘goodie bag Selangor’.

Program yang diadakan hari ini bukan sahaja memberi manfaat kepada wanita dari segi penyediaan coklat dan pendedahan tentang skim-skim yang dibuat oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor, malah program sebegini yang membawa setiap kaum berkumpul bersama-sama dapat memupuk perpaduan antara kaum. Pihak DUN Seri Andalas akan mengadakan program sebegini dari masa ke semasa.













0 comments:

top