Sumbangan Kerusi Roda Kepada Pesakit Dialisis

Sumbangan kerusi roda telah disampaikan kepada seorang pesakit yang menjalani rawatan dialisis. Sumbangan tersebut telah dibuat di pejabat DUN Seri Andalas oleh Puan Sheila yang mewakili YB Dr Xavier Jayakumar.

Menurut Puan Sheila, pihak DUN Seri Andalas telah membuat lawatan ke rumah pesakit sebelum ini, namun pesakit serta keluarganya tiada di rumah dan menyebabkan sumbangan tersebut tidak dapat diserahkan. Kerusi roda tersebut kemudiannya diserahkan kepada isteri pesakit yang datang ke pejabat DUN Seri Andalas.

Dalam menjalankan kewajipan dan amanah yang telah diberikan oleh rakyat, DUN Seri Andalas dibawah kepimpinan YB Dr Xavier Jayakumar menyampaikan sumbangan dan bantuan Kerajaan Negeri setiap bulan. Antara bantuan dan sumbangan yang diberikan adalah hamper yang merangkumi keperluan harian, lampin pakai buang, kerusi roda, basikal dan bantuan yuran bas sekolah.

Bagi rakyat di DUN Seri Andalas yang kurang berkemampuan dan memerlukan bantuan disarankan datang atau hubungi pejabat DUN Seri Andalas bagi mendapatkan bantuan. 

0 comments:

top