Sg. Kandis, 5 September 2010 – Proses penamaan calon yang berlangsung dari pukul 10 pagi hingga 4 petang di Dewan MBSA Sg. Kamdis pada hari ini menyaksikan pertembungan tiga penjuru dari kumpulan yang diterajui Ketua Cabang YB Dr Xavier Jayakumar dengan dua kumpulan lain yang masing-masing dipimpini saudara Kottapan serta saudara Telai.

Terdahulu seawal pukul 9.30 pagi, kelihatan para penyokong kumpulan YB Dr Xavier Jayakumar telah berkumpul berhampiran dewan penamaan calon. Kira-kira pukul 10.30 pagi ratusan penyokong berarak bersama-sama barisan kepimpinan mereka yang terdiri daripada kepimpinan cabang yang diterajui oleh YB Dr Xavier Jayakumar serta YB Shuhaimi Mat Shafiei. Turut beriringan bersama mereka merupakan barisan kepimpinan AMK yang diketuai oleh saudara Azmizam Zaman Huri dan kepimpinan Wanita yang diketuai saudari Rozaina Hamzah.

Laungan “Reformasi” dan laungan “Hidup Xavier” serta “Hidup Shuhaimi” terus menerus dilaungkan para penyokong mengiringi barisan kepimpinan masuk menghantar borang pencalonan.

Menghampiri tengahari, kumpulan kedua yang dipimpini saudara Kottapan muncul dengan barisan calon kepimpinan cabang dan wanita untuk menyerahkan borang pencalonan mereka. Difahamkan pencalonan bagi kepimpinan AMK kumpulan ini akan dibuat pada sebelah petang.

Kumpulan ketiga yang diterajui saudara Telai kemudiannya menghantar borang pencalonan mereka. Kumpulan ini tidak membawa sebarang pencalonan bagi AMK mahupun Wanita.

Suasana lengang diantara pukul 1.30 petang hingga lewat 3 petang. Pengawas pemilihan yang bertugas pada hari itu merupakan saudara Ho Tze Long dan saudara Azizi Zazudi.

Berbaki sepuluh minit sebelum pukul 4 petang, beberapa pemuda yang dibawa saudara Kottapan bagi pencalonan AMK menyerahkan borang pencalonan mereka. Sedikit kekecohan berlaku apabila dikatakan terdapat masalah pada borang pencalonan yang dihantar oleh mereka. Namun, keadaan dapat dikawal oleh pengawas pemilihan.

Pada pukul 5.00 petang, pengawas pemilihan serta penyokong-penyokong yang masih berada disitu meninggalkan dewan.

Kehangatan pemilihan pada cabang yang mempunyai paling ramai keahlian ini sudah terasa walaupun hari pengundian akan berlangsung pada 26 September 2010. Daripada tinjauan yang diadakan, pilihan untuk memenangi pemilihan ini adalah dikatakan berpihak kepada kumpulan yang diterajui YB Dr xavier Jayakumar dan YB Shuhaimi Mat Shafiei

Diharapkan dengan pemilihan dan pengundian yang akan diadakan dapat membawa lebih banyak kebaikan kepada parti serta seterusnya kepada rakyat dan impian parti untuk menawan Putrajaya tercapai.


0 comments:

top