Selangor anjur program dampingi rakyat Sabtu ini

Pelbagai jabatan dan agensi kerajaan di Selangor akan turun padang pada hari Sabtu dan Ahad untuk mendampingi dan bertemu rakyat.

Melalui hari bertemu pelanggan bersepadu itu, jabatan dan agensi terbabit akan membuka kaunter penerangan dan kaunter aduan bertempat di Dewan Seri Siantan dan Tesco Kuala Selangor.

Kaunter tersebut akan dibuka dari jam 10 pagi hingga 10 malam pada kedua-dua hari berkenaan. Sejumlah 24 jabatan dan agensi di Selangor akan mengambil bahagian.

Menurut kenyataan pejabat setiausaha kerajaan Selangor, ini merupakan kali kedua program tersebut diadakan pada tahun ini.

Antara jabatan dan agensi tersebut ialah pejabat setiausaha kerajaan Selangor, Majlis Daerah Kuala Selangor, Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Selangor, Pejabat Pilihanraya Negeri Selangor, Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Selangor, Jabatan Perancangan Bandar dan Desa Negeri Selangor, Tourism Selangor dan lain-lain lagi.

Orang ramai juga boleh mendapatkan maklumat dan mendaftar untuk program-program di bawah Agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) seperti Skim Mesra Usia Emas (MUE), Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) dan Hadiah Pengajian IPT Negeri Selangor.

Sehubungan itu, warga Selangor dan penduduk sekitar dijemput hadir berurusan dalam mendapatkan informasi, perkhidmatan, khidmat nasihat, pertanyaan dan aduan secara terus dengan jabatan dan agensi kerajaan yang menyertai program berkenaan.

0 comments:

top