Sebaran Media

14 Oktober 2009

Kelab Rotary Salurkan Bantuan ke Padang Melalui Kerajaan Negeri Selangor

SHAH ALAM - Kelab Rotary Lembah Bernam bersama Rotary District 3300 , Malaysia bakal menyumbangkan 100 buah Peti Bantuan Bencana Alam (Disaster Relief Box, DR BOX) kepada mangsa gempa bumi di Padang dalam masa tersingkat.

Turut menyumbang kepada usaha murni ini adalah Kelab Kelab Rotary KL West, Subang, Teluk Intan , Port Klang dan KL North .

Bantuan tersebut disalurkan melalui Kerajaan Negeri Selangor untuk mengurangkan kesulitan yang dihadapi oleh negara jiran kita di Padang.

Tiga wakil dari pertubuhan bukan kerajaan itu hari ini menyampaikan peti bantuan kepada Dato Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan exco kerajaan negeri Dr Xavier Jayakumar dan Ronnie Liew sebagai komitmen dalam bantuan kemanusiaan di Padang.

Mereka adalah Presiden Kelab Ir Nirinder Singh Johl, Pengerusi Projek DR BOX Udupi Krishna Kumar dan Bendahari Kelab Azlin binti Ibrahim dan wakil-wakil dari pihak yang terlibat.

Setiap peti bantuan mengandungi sekurang-kurangnya 40 item, antaranya barang-barang keperluan asas dan kegunaan rumah, ubat-ubatan, makanan dan minuman.

Kerajaan Negeri Selangor menghargai usaha individu dan pertubuhan bukan kerajaan dalam menyalurkan bantuan kepada mangsa gempa bumi di Padang atas semangat solidariti dan kemanusiaan dengan negara jiran.

Sebelum ini, kerajaan negeri telah menubuhkan satu misi kemanusiaan untuk memberi bantuan kepada mangsa gempa bumi di Padang dan menyediakan bantuan kewangan sejumlah RM500,000.

(Gambar: Nirinder Singh Johl menyalurkan bantuan ke Padang melalui Kerajaan Negeri Selangor. Peti bantuan diterima oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Dr Xavier Jayakumar dan Ronnie Liew.)

0 comments:

top