Pertandingan Drama Tamil Antara Sekolah

Klang, 16 Ogos 2009 - YB Dr Xavier Jayakumar telah menghadiri Pertandingan Drama Tamil antara sekolah yang diadakan dalam Klang. Program ini dianjurkan oleh Persatuan Seni Klasik Telok Panglima Garang. Pertandingan ini telah diadakan tiga tahun berturut-turut sejak 2007.

Dua puluh sekolah telah mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut. Hadiah pertama dimenangi oleh SRJKT Batu Ampat Kampung Jawa, kedua ialah SRJKT Ladang Emerland Sri Muda dan ketiga ialah SRJKT Simpang Lima, Taman Sri Andalas.

Kerajaan Negeri Selangor dari Stanco Pekerja Ladang memberi sumbangan bagi program tersebut sebanyak RM10,000. YB mengatakan bahawa beliau begitu terkejut dengan lakonan pelajar-pelajar tersebut yang begitu memberangsangkan. Beliau juga memberitahu bahawa pelajar-pelajar ini perlu diasah lebih lagi dan perlu diberi latihan di dewan drama yang besar dan khas untuk drama kerana kemungkinan besar mereka akan mengharumkan nama negara di persada antarabangsa pada masa depan dalam pertandingan drama.

0 comments:

top