DUN Seri Andalas, 7 Februari 2013 - Bertempat di Pejabat Khidmat ADUN Seri Andalas, satu program menyampaikan sumbangan bersempena Tahun Baru Cina telah diadakan oleh PEKAWANIS.

Sumbangan sebanyak RM100 disampaikan kepada 30 orang wanita oleh Puan Sheila Devaraj yang merupakan penggerak PEKAWANIS yang juga merupakan isteri kepada YB Dr Xavier Jayakumar. 

Pada program hari ini penerangan ringkas dibuat berkenaan program-program yang dianjurkan PEKAWANIS. Mereka yang hadir dijamu dengan makanan yang disediakan para sukarelawan.

PEKAWANIS adalah persatuan bagi isteri-isteri ADUN dan ahli Parlimen serta ADUN dan Ahli Parlimen wanita yang berminat menyertainya. Matlamat utama PEKAWANIS adalah kebajikan dan perstuan ini juga menguruskan rumah kebajikan di Shah Alam untuk perempuan-perempuan muda yang menghadapi masalah. PEKAWANIS juga menguruskan pusat dialisis di Klang.

Untuk setiap kali perayaan, sebanyak RM3,000 diagihkan kepada wanita / keluarga miskin di kawasan mereka. Dianggarkan seramai 13,500 wanita telah mendapat manfaat daripada PEKAWANIS.














0 comments:

top